Araştırmalar ve Projeler

Makaleler

  • G. TÖRET, Imitation Recognition by Minimally Verbal Young Children: A Comparison Between Down Syndrome and Autism Spectrum Disorder, Focus on Autism and Other Developmental Disabilities, 2022, 1088-3576, 37, 1, 34-45.
  • G. TORET & E. R. OZMEN, Effectiveness of Reciprocal Imitation Training on the Imitation Recognition Abilities of Children with Autism Spectrum Disorders, ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI, 2019, 1304-7639, 20, 1, 29-51.
  • G. TORET & E. R. OZMEN, Effects of Reciprocal Imitation Training on Social Communication Skills of Young Children with Autism Spectrum Disorder, EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, 2019, 1300-1337, 44, 199, 279-296.
  • G. TORET, S. OZDEMİR, O. G. SELİMOGLU & H. E. SUNA, A Comparison of Face Processing of Children with Autism Spectrum Disorders and Typically Developing Children in Three Dimensional Animation and Live Human Video Material, ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI, 2018, 1304-7639, 19, 3, 553-576.
  • S. OZDEMİR, O. G. SELİMOGLU, G. TORET & H. E. SUNA, A Comparison of Face Processing of Children with Autism Spectrum Disorders and Typically Developing Children in Static and Dynamic Materials, ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI, 2017, 1304-7639, 18, 2, 271-290.
  • G. TORET & E. R. OZMEN, Reciprocal Imitation Training for Children with Autism Spectrum Disorders, ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI, 2016, 1304-7639, 17, 3, 377-394.
  • A. T. CEYHUN, S. OZDEMİR, G. TORET & U. OZKUBAT, A Comparison of Parents- Child Interactions of Children with Autism Spectrum Disorders and with their Parents and Typically Developing Children and their Parents, INTERNATIONAL JOURNAL OF EARLY CHILDHOOD SPECIAL EDUCATION, 2015, 1308-5581, 7, 2, 183-211.
  • G. TORET, C. AYKUT, A. BABACAN & U. OZKUBAT, Effects of Self-Monitoring on Academic Achievements of Children with Autism Spectrum Disorders, ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI, 2015, 1304-7639, 16, 2, 125-147.
  • G. TÖRET & İ. F. ACARLAR, Gestures In Prelinguistic Turkish Children With Autism, Down Syndrome And Typically Developing Children. Educational Sciences, KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, 2011, 1303-0485, 11, 3, 1461-1473.
  • G. TORET & F. ACARLAR, Gestures in Prelinguistic Turkish children with Autism, Down Syndrome, and Typically Developing Children, KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI, 2011, 1303-0485, 11, 3, 1471-1478.

Kitaplar & Kitap Bölümleri

  • G. TÖRET & A. BABACAN, Otizm Spektrum Bozukluğunda Söz Öncesi İletişimde Değerlendirme ve Müdahale, OTİZM SPEKTRUM BOZUKLUĞU: İLETİŞİM VE DİL(86-111), ISBN: ISBN978-625-7880-82-4: Pegem Akademi, Kitapta Bölüm.
  • G. TÖRET, TAKLİDİN ÖLÇÜMLENMESİ VE ÖĞRETİMİ, ÇOCUK ve TAKLİT. Tipik Gelişimde ve Otizm Spektrum Bozukluğunda Taklit Gelişimi ve Eğitimi Araştırmaları(87 - 118), ISBN: 978-625-402-170-1: Nobel, Kitapta Bölüm.
  • G. TÖRET, TAKLİDİN SOSYO-BİLİŞSEL YÖNÜ: SEÇİCİ TAKLİT, ÇOCUK ve TAKLİT. Tipik Gelişimde ve Otizm Spektrum Bozukluğunda Taklit Gelişimi ve Eğitimi Araştırmaları (19 - 30), ISBN: 978-625-402-170-1: Nobel, Kitapta Bölüm.
  • G. TÖRET, Otizm Spektrum Bozukluğu (osb) : Özellikler., H. BAKKALOĞLU & İ. H. DİKEN [Editörler], Zihin Yetersizliği Ve Otizm Spektrum Bozukluğu(192 - 222), ISBN: 978-605-318-634-2, TÜRKİYE: Pegem Akademi, 02 Ekim 2016, Kitapta Bölüm.

Projeler

  • Osb'de Robot Destekli Seçici Taklit Projesi: İnsan Ve Robot Model Etkileşimlerinde Otizm Spektrum Bozukluğunda Seçici Taklidin Sosyal Ve Bilişsel İşlevlerini Anlamada Davranışsal Ve Görsel Dikkat Özelliklerini Ve Gelişimsel Bağlantılarını Keşfetme, TÜBİTAK 1001 Projesi
  • Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklarda Taklit Edildiğini Anlamalarında Görsel Dikkat Özelliklerinin Keşfi: Tipik Gelişim Gösteren Çocuklar Ile Karşılaştırma, TÜBİTAK 1002 Projesi